Sabtu, 21 April 2012

Macamana nak lupa orang?

Assalammualaikum :)

Harini gua rasa gua nak bagi tips pasal macamana nak lupakan orang . Gua rasa , nak lupakan orang nie memang susah gila kan ? Lagi-lagi kalau orang tu selalu dengan kita , dia selalu ada dengan kita waktu susah senang kita . Lagi susah kita nak lupa :) Gua rasa semua pun dari Otak kita . Cara kita set otak kita , cara kita set minda kita and cara kita terima benda tu .Actually kita takkan boleh lupa orang tu sampai kita mati or once kita hilang ingatan baru kita boleh lupa orang tu . Jadi bagi gua , gua rasa kita jangan paksa diri kita lupakan orang tu . Lagi kita paksa diri kita lupa orang tu , lagi kita rindu dia . Sebab secara tak langsung , bila kita paksa diri kita . Kita asyik pikirkan dia . Haaa macamana nak lupa kalau asyik pikir kan ?

So just go with the flow :) Kalau pulak orang yang kita nak lupa tu , dah bahagia dengan orang lain . Tapi kita ni pulak still pikir pasal dia and  teringatkan dia . Nak buat macamana kan , takdir dia bahagia dulu dari kita .Ingatkan setiap orang ada jodoh masing-masing , cuma cepat atau lambat jaa :) Jadi kita tak payah nak bersedih or kita down sebab kita tengok dia dah bahagia . Kita patut tumpang bahagia sebab orang yang kita sayang dah bahagia :) Jadi jangan try hard nak lupakan orang tu , sebab lu akan ingat dia lagi lama . And lagi lu try hard nak lupa , cayalah gua cakap . Orang yang lu nak lupa tu , akan tetap lu ingat sampai bila-bila :)

Jadi lu just move on dengan hidup and try happykan hidup lu sendiri .Jangan depand dekat orang lain kalau nak bahagia , sebab kebahagiaan tu datang dari diri kita sendiri . Lagi bagus , kita provekan dekat orang yang kita sayang tu . Kita boleh achieve something dalam hidup kita , so mesti orang yang kita sayang tu akan proud bila dia tau kan :) Caya cakap gua , Tuhan akan bagi lu  , orang lagi better and even better dari orang yang lu sayang . Tuhan akan bagi lu , someone yang takkan tinggalkan lu , mcmana orang yang lu sayang , penah buat dekat lu :) Kita takkan tau mcmana rasa sakit hati , selagi kita tak rasa kan ? So bila lu dah rasa , jadikan pengalaman yang kita lalui tu as pengajaran so benda tu takkan berulang lagi .Belejar pentingkan diri sendiri dulu , baru pentingkan orang lain . Trust me , semua orang ada jodoh masing-masing . Kalau rasa nak yang terbaik , perbetulkan diri kita bagi jadi terbaik dulu . Ok ? Jumpa next entry , will miss you . Ciawwwwwwwwwwwww *Hugs*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan